lørdag den 23. marts 2013

Påske indlæg nr. 1: Årets påskekage

Igår lørdag holdt min mor kombineret påskefrokst og fødselsdag for familien. Vi havde delt maden lidt ud, så mor lavede forret som var hønsesalat. Min mormor havde lavet hovedret som var lækre stegte år og jeg skulle så lave kage til kaffen, som også gjorde det ud for dessert.
Da ugen har været lidt hæktisk for mig, bagte min mor bundene til kagen for  mig. Bundene er almindelig lagkagebunde og cremen er appelsin fromage efter fr. Jensens kogebog, brugte dog citronfromage opskriften, da jeg syntes det er for meget fløde i den rigtig appelsinfromage opskrift.

Nu til lidt billeder at processen
Ingredienserne til fromagen

Klar til sammenlægning af kagen

Ingredienserne til italiensk marengssmørcreme til at smøre kagen op med inde den er skal fondant på, første gang jeg prøve at bruge det, og der virker.

Opsmurt kage

3 små kyller, der skal pynte kagen

Pålægning af fondant

Teksten på kante af kagen i gul og grøn fondant

Toppen af kagen med kyller, lamse og fine blomster. Er rigtig godt tilfreds med resultatet.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja det blev rigtig god, men der er så nok også 5-6 timers arbejde i den mindst. Alle det lille får tog næsten 2 timer at lave med alle de kugler der skulle trilles. Det er jo første gang jeg kaster mig ud i at modellere figurer til kager, så syntes da resultatet er meget vellykket

      Slet