torsdag den 21. juni 2012

Hyldeblomst

Efter nogle travle dage med Bryllup og dyrskue i Fuglebjerg, blev der tid til lidt kvalitets tid med min mormor her til eftermiddag.
Vi fik sat årets første gang hyldeblomst saft over og her er opskriften
80 hyldeblomster
3 citroner i skiver
2 kg sukker
2 poser citronsyre
3 l kogenden vand

Lig hyldeblomster, citroner, sukker og citronsyre lagvis i en ca. 5 liter skål. Hæld det kogende vand over. Lad stå køligt i 4-6 dage og rør i det 3-4 gange om dagen.

Lidt billeder af opstarten




2 kommentarer:

  1. Hej Line!
    Dejligt med en opskrift til hyldeblomst saft! : )
    Har du set jeg har lagt et par kommentarer til dig under tidligere indlæg, i forb. med min Give away? ; )

    Kh Marthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marthe

      Jeg har sendt dig en mail med min addresse og mail. Glæder mig til at se min lille præmie

      Slet