mandag den 21. maj 2012

Lækre citronkager

Her i ferien har jeg haft en god ven på besøg og det betyder at der selvfølgelig skal laves en masse god mad.
Havde bestemt mig for at bage boller, og så tænkte jeg at man lige så godt kunne bruge varmen fra ovnen nu det var igang til at får bagt nogle kager også.
Så det blev til en omgang sandkage ala citronmåne muffins, og her får i opskriften.
ca. 12 stk
2 æg
125 g sukker.
revet skal og saft af 1 citron
125 g Kærgården steg og bag eller smeltet smør
125 g mel
1 tsk bagebulver

200 g flormelis
saft af ca. 1 citron
lidt gul pasta farve

1. Pisk æg og sukker lyst og luftigt, til sukkeret er opløst.
2. Tilsæt citronskal og citronsaft
3. Tilsæt smør, mel og bagepulver og vend rundt til en ensartet masse
4. Kom i forme og bag i ovnen ved 200 grader (varmluft 180) i 10-12 min
5. Lad køle.
6. Rør flormelis, citronsaft og pasta farve sammen til en lidt tyk glassur og smør det på kagerne.
7. Værsgo og spis. Mums
Nogle af mine flød lidt ud fordi jeg fik kommet lidt for meget dej i.

Helt perfekt citronmåne muffin

1 kommentar:

  1. Sådanne lækre sager er velkomne til at assistere dig på din byvisit på mandag...:-)

    SvarSlet