fredag den 24. maj 2013

Aksels legekøkken vol. 3 - muffins med popcorn

Jeg fortsætter med at lave ting til Aksels legekøkken. Denne gang er det blevet til en lille kollektion af muffins med forskellig smag.
Opskriften er fra ønskefeen, og igen har jeg fået den af Aksels søde mor, Sidsel.

Desuden skulle jeg lærer en ny slags hækling, nemlig popcorn, som skulle bruges på kanten. Have prøvet flere vejledninger på nettet, men kunne bare ikke lurer den af. Igen blev jeg reddet af Sidsel og ønskefeen. Hun har nemlig sådan en smart lille hækle skole. Og det var bare den bedste beskrivelse. Den bedste måde jeg kan beskrive det på er at lave 6 halve stangmasker og så trække igennem dem alle sammen. Det gjorde virkelige en forskelle på kanten i forhold til isvaflerne som jeg tidligere har vist her på bloggen.

Her er muffinsne smukt præsenteret på mit arvede musselmalede stel. Nok ikke lige det Aksel skal have lov at lege med. Gad vide om man kan få mussel i plastik??

Chokolade muffin med appelsin glasur

Gulerodsmuffin med flødeost glasur

Vaniliekage med lyseblå glasur.

Og til sidst alle de muffins jeg ind til videre har nået at hækle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar