torsdag den 16. maj 2013

Nyt krydderurte bed

Nu har jeg er 2 år  villet noget andet med mit krydderurte bed, men ikke rigtig vidst hvad. MEN nu kom ideen efter en formiddag i selskab med den nye tv kanal TV2fri. En fri krykke have ville være perfetk her på min lille plet.

Så igår torsdag, drog min mor og jeg afsted for at skaffe materialler. Jeg havde allerede 4 forskellige slags krydde
rurter stående og vidste hvad jeg gerne ville have, så der blev indkøbt 7 nye krykker plus den ene der allerede var hjemme i skuret, og så 4 nye slags krydderurter.

Så skulle bedet ordnes og jeg fik gjort det hele selv for mor havde noget på programmet der hjemme. Det tog ca. 2 timer at grave det op som stod i bedet, jævne jorden, plante om i krykkerne, ligge fiberdug, ligge sten på og så tilsidst sætte krukker tilbage på plads på stenene.

Jeg er selv rigtig godt tilfreds.
Jordstykket ryddet for planter og ukrudt og jævnet. Klar til fiberdug og sten

 Krykkene plantet til og klar til at finde plads i deres nye hjem

Så kom der sten på. Det begynder at tage form.

Så lykkedes det at blive færdig og det ser da fint ud.

Lige nu skal de lige have godt med vand og så ellers lige rejse sig igen.

Jeg har følgende kryddderuret í mit bed

1. Citron milise fra min mormor
2. Purløg, som stod i haven da jeg kom til
3. Basilikum, og fra min mormor.
4. Lakridsrod, fra min mormors nabo
5. Persille, fra planteskolen
6. Rosmasrin, fra Bauhaus
7. Timian, fra Bauhuas
8. Dild, fra Netto.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar